Laikraksts Latvietis

Laiks Latvijā:

Mazdēls un vīnu lauki (13)

No Zelta piekrastes caur Voga Voga uz Vangeratu un vēl tālāk

Laikraksts Latvietis Nr. 660, 2021. g. 28. jūlijā
Kristaps Zariņš -

Ieteikt Facebook.com

ieteikt draugiem.lvIeteikt draugiem.lv

Uzstājas „Ansamblis kvadrātā“ – „Four Piece Band“. FOTO Kristaps Zariņš.

Jēra apakšstilbs – garšīgs gan bija. FOTO Suzanna Zariņa.

Divpadsmitais turpinājums. Sākums LL647, LL648, LL649, LL650, L651, LL652, LL654, LL655, LL656, LL657, LL658, LL659.

Kaut gan zelts bija tas magnēts, kas kārdināja laimes meklētājus uz šo rajonu, šajās dienās tūrisms dabā un vīnu lauki kalpo Hītkotas attīstībai un nākotnei. Apkārtnē darbojās vairāk nekā 20 vīnu lauki un ražotāji, bet mēs mērojām tālo ceļu uz šejieni it īpaši tādēļ, lai apciemotu vienu – Berka un Vilsa (Bourke and Wills), kur šo nedēļas nogalē notiks mūzikas festivāls, 24. pēc kārtas, un kā man, tā arī Suzannai ir attālas saites ar īpašniekiem – Endrū Petisonu (Andrew Pettison) un Heteru Mekorkmeku (Heather McCormack). Es iesāku savas skolu gaitas piecu gadu vecumā, Sidnejas lauku priekšpilsētā Engadīnē, angļu valodu gandrīz nerunājot, ar Mekormeku dvīņiem Nīlu un Iānu, Heteras brālēni trešajā augumā. Heteras māsīca Beverlija vēl šodien ir kliente zobārstniecībā, kur Suzanna strādā. Viņu rīkotais mūzikas un vīnu baudīšanas festivāls ilgst četras diennaktis, un daudzi mūziķi, klausītāji un vīnu baudītāji pārnakšņo turpat teltīs vai karavānās. Mēs piedalīsimies tikai kā dienas apmeklētāji.

No mūsu naktsmājām līdz festivāla vārtiem vismaz 30 km, un, piebraucot vārtiem, beidzamais gabaliņš pa smilšainu taku. Teltis, karavānas un automašīnas stāv laukumā, bet nekādā noteiktā kārtībā, jo zeme šeit ļoti akmeņaina un nelīdzena, tādēļ jāapmetas, kur vien var atrast gludāku zemes gabaliņu. Starp brokastu baudītājiem atrodam neaizņemtu līdzenu vietu, kur novietot auto, un ejam sameklēt saimniekus, lai nodotu siltus sveicienus no viņu radiem. Taču viņi ir galīgi aizņemti rītu nodarbībās, satiksim vēlāk nodot līdzi dotos sveicienus.

Klajumā aiz saimnieka mājas uzstādīta liela telts, kam vienā galā skatuve, bet visapkārt galdi un sēdekļi, lielāko daļu jau aizņemti. Festivālu sludina kā varbūt pasaules, mazākais tautas mūzikas festivālu, drīzāk kā privātu festivālu dārzā, kas pieejams tikai 150, galvenokārt, ielūgtiem klausītājiem.

Šodienas programma rāda, ka būs priekšnesumi, sākot ar brokastu laiku ap plkst.10, bet tad līdz vēlam vakaram uzstāsies vairāki ansambļi ar pārtraukumu pusdienām un vakariņām. Ēdiens pērkams visu dienu, bet dūšīgākais – pusdienās un vakariņās, un, protams, arī nepārtraukti darbojās vīna un alus lete, kur mēs nopērkam pudeli burbuļaino širazu (shiraz) vīnu.

Mūzika kutina kājas, ēdiens un vīns lutina garšas kārpiņas, un dienas laiks aizskrien pat nemanot!

Satiekam arī festivālu rīkotājus un vīnu dārzu īpašniekus, un nododam viņiem sveicienus no radiem, bet ar tumsu dodamies uz naktsmājām galīgi apmierināti ar dienas piedzīvojumu un vīnu iepirkumiem, sešas pudeles burbuļaino širazu!

Mūsu naktsmāju īpašniekam arī pieder vīnu lauks, un nākošajā dienā pēc brokastīm braucam to apmeklēt. Diemžēl lauku mājas vārti slēgti, bet laimīgā kārtā atpakaļ Hītkotas virzienā braucot, ceļa malā plīvojot rītu vējiņā pamanām aicinošu izkārtni Murani un iegriežamies.

Iebrauktuvē sagaida melns suns. Lēns gaitā, bet ar lustīgu asti, un kad viņš pagriežas uz ieejas durvju pusi, mēs sekojam. Kad attaisu ieejas durvis, viņš veikli iekšā mums pa priekšu. Saimniece dusmīgi paskatās uz suni, bet smaidoši nosēdina mūs un piedāvā ēdienkarti un vīnu sarakstu. Nogaršošanai piedāvā 11 vīnus, bet tā ka man vēl jāstūrē uz mājām, turos pie skalošanas un nenoriju piedāvājumus.

Kad pagalmā iesākās mūzika, ejam ārpusē, kur, ēnā sēžot, varam nobeigt iepirkto gaļas un sieru paplāti un rozā vīnu, bet šoferim piedāvāts tikai divas pusglāzītes. Pasēžam, klausoties mūziku, un paliekam, līdz mūziķi sāk sapakot instruments. Tad arī mēs taisāmies uz mājam.

Šovakar pieteikts galds vakariņām džinu tecinātavā, kur vakar, ieskatoties ēdienkartē, ieraudzīju speciālu piedāvājumu – jēra apakšstilbs.